zondag 28 oktober 2012

Dit had ik beloofd

Zoals beloofd stuur ik nog een keer een serie close-up foto`s van mijn fuchsia`s,
die zijn nu wel bijna uitgebloeid, en nu het heeft gevroren is het moois er wel af
gelukkig had ik deze foto`s al eerder gemaakt. 

Independience.

Kwintet.
Netella

Moonraker

Tsjiep

Playboy

English-Rose

Dollarprices.



Nu zijn we aan het snoeien gegaan van de fuchsia`s. Dat is veel werk als je er ruim 200 hebt,
gelukkig helpt mijn man hierbij, die doet ze in bakken met turfmolm en zet ze in ons tuinkasje.
 Daar moeten ze dan overwinteren, met een kacheltje er bij, en af en toe wat water geven.

Hier doe ik nog wat foto`s er bij van het snoeien






Zo gaan ze met de bakken in de grond.


 en dit zijn alweer nieuwe stekjes voor het volgende jaar


Ik hoop dat ze het gaan doen.

Zo dit is het voorlopig weer, ik ga nu aan mijn volgend stukje werken over de herfst en ook foto`s er bij en dan zien jullie dat volgende keer wel verschijnen. ik wens jullie veel kijk plezier, groetjes Riet.

8 opmerkingen:

  1. Oh prachtig zeg... daar moet je echt groene vingers voor hebben, en da's helaas niet aan mij besteed. Maar gelukkig kan ik hier mee genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi mam,
    Wat leuk om dit zo ook eens te zien. De Fuchsia´s ken ik natuurlijk wel, maar om u ook zo eens aan het snoeien te zien, heel leuk...
    Mooie foto´s weer hoor, ze staan er prachtig bij. En nu hopen dat ze het volgend jaar weer net zo prachtig gaan bloeien...
    Maar eerst, op naar de herfstfoto´s...
    Heel fijne dag vandaag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Riet,
    Wat heb je veel fuchsia's! En dan al die namen er bij.
    Ja, dan is het nu even hard werken om te snoeien, want het weer wordt voor deze bloemen wat onvriendelijker.
    En dan komende winter lekker vertroetelen in de hoop er volgend zomer weer een mooie bloei van te hebben.
    Veel plezier en succes!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Riet, dat is nog een hele klus om ze "over" te houden.
    We denken er allemaal zo gemakkelijk over ;-)
    Erg mooi vastgelegd maar ik begin er toch maar niet aan haha
    Ik blijf ze hier volgen hoor die fuchsia's !!!!
    Bedankt dat we even mee mochten kijken en suc6 met je herfst blogje.
    Wens je een hele fijne avond. Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Riet,

    Even op je blog gekeken, en zie ik je daar aan het werk, helemaal geweldig.Zelf probeer ik
    fuchiaa's over te houden en zet ze op zolder, hopende dat het lukt!!!Alleen heb ik er nog blad aan zitten en bij jou zijn ze helemaal kaal, doe ik het nu wel goed?


    groetjes Corrien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Riet, ik was al eerder op je blog geweest en volg je al hoor...deze post had ik nog niet gezien, je bent er zo druk mee, mijn buurman van 82 heeft ook heel veel soorten fuchsia's en is er ook al zo druk mee, alles winterklaar maken, ik zie dat bij jou nu ook...heel mooi hoor om deze hobby te hebben.
    Geniet van je weekend!!!

    Een lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hallo Riet, de moeder van Mirjam met een eigen blog wat ontzettend leuk, daarom ben ik in één van je eerste berichten al volger geworden!
    en wat leuk dat jullie zo'n aardigheid hebben aan het laten groeien en bloeien van fuchsia's en zoveel soorten, erg mooi!

    fijne zondag en tot je volgende post!
    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo mam,

    Wat een mooie foto's weer zeg! Dat heeft u er mooi opgezet.
    Het snoeien kost nogal wat moeite en tijd, maar dat is het volgende zomer vast en zeker wel weer waard.
    Ik ben benieuwd naar de herfts-editie, wat zal er dan op de foto's te zien zijn. Ook vast weer wat moois.
    Voor nu weer veel groetjes,
    Sonja.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat,
Groetjes,
Riet