dinsdag 16 oktober 2012

Waar komt de naam Fuchsia vandaan.


De oorsprong van de Fuchsia.
Ik ben een Fuchsia liefhebber en dat is ook mijn hobby, maar ik wilde toch even uitleggen waar de Fuchsia oorspronkelijk vandaan komt, van daar dit voorwoordje.
De Franse missionaris Charles Plumier (1646-1704) ontdekte op zijn reis door West-Indië in 1703 een nieuwe plant die hij de naam gaf Fuchsia triphylla flore coccinea. Fuchsia als eerbetoon aan de Duitse genees en plantkundige Dr. Leonhard Fuchs (1501-1566) Later ontdekte men nog een aantal Fuchsia’s allen in Midden- en Zuid- Amerika: Fuchsia Lycioides, F. arborescens,F. magellanica, enz. In 1834 werd een kruipende Fuchsia (F. Procumbens) ontdekt in Nieuw-Zeeland. Later bleken daar nog een paar andere, sterk afwijkende soorten voor te komen .

Dit zijn de close-up foto`s van de Fuchsia`s

Applaus

Constance

Swing-time

Cliantha

Monsieur Thibaut

Flower Dream

Lena

Moonraker

Dit zijn enkele foto`s van mijn verzameling.
 Ik heb totaal ruim 100 soorten, nu zijn ze wel aan het einde van hun mooie bloemen, maar ik zal de volgende keer toch nog een paar op de blog zetten.

 En nu ben ik ook bezig met de herfsttinten te fotograferen, die vind ik ook zo mooi, en ik woon in een bosrijke omgeving en heb zelf ook een tuin waar veel in staat dus dat moet wel lukken.

Ik wens jullie veel kijkplezier,
Groetjes Riet.




5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige fuchsia's heb jij! Het is een genieten om daar naar te kijken.
    Als het een beetje redelijk weer blijft, kunnen ze toch nog wel een poosje doorbloeien, hoewel het mooiste er wel af zal gaan. Van de regen worden ze niet beter.
    Ook leuk om even de geschiedenis te schetsen.
    Ben benieuwd naar je herfstfoto's!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi mam,
    Wat ziet het er leuk uit hè, zo... Ik vind uw foto´s echt prachtig en ze komen heel goed tot z´n recht. En net als Gerry vind ik het ook heel leuk om te lezen waar de naam Fuchsia vandaan komt. Nu lekker bezig met de herfst te fotograferen en dan ben ik heel benieuwd naar waar u mee aan komt zetten op uw blog.
    Fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful photographs!!
    I have Swing Time in my garden.

    Do you know the name of the fuchsia in your blog header?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo mam,
    U heeft hele mooie foto's geplaatst!
    In uw tuin kan ik altijd van de originele exemplaren genieten, maar zo op de foto lijkt het net nog even zomer.
    Veel plezier met het maken van de volgende serie.

    Groetje, Sonja.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo,
    Mooie foto's van de fuchsia's.
    Vroeger vond ik ze niet mooi, maar nu wel.
    De Flower Dream vind ik prachtig.
    Veel succes met de bloemen.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat,
Groetjes,
Riet