vrijdag 7 december 2012

Winterse buien

7 December 2012

Winterse buien,  ja het zit er nu echt aan te komen: de winter. het heeft vandaag de hele dag gesneeuwd
en ik dacht daar moet ik toch een paar foto`s van maken. Het zag er prachtig uit al dat wit op de grond,
op de takken van de bomen, en allerlei andere voorwerpen die je maar zag, het was een witte deken.
Maar eerst ga ik nog een paar andere foto`s laten zien, zoals ik beloofd had. Hierbij een foto van de narcis Paperwhite, ze staan nu 3 weken op pot, wat is dat snel in bloei gegaan, hè!


En dit is weer 2 weken later, wat een volle trossen zijn het geworden en allemaal in bloei. En ze ruiken  zo heerlijk. Het is net of ik het voorjaar al in huis heb, ik hoop dat ze nog een tijdje bloeien.


En hier heb ik wat foto`s van de eerste sneeuw in onze tuin achter.
Dit zijn de druiven takken


Hier een doorkijkje naar achteren en de pergola
waar zomers de fuchsia`s aan hangen


Deze foto is genomen vanaf ons balkon naar de zijkant


Dit is ook in de achtertuin met een lichtstraal van de zon


Deze foto is in de voortuin gemaakt,
je ziet hoeveel sneeuw er op de takken hangt.


Dit is ook in de voortuin van de zijkant genomen


Dit waren dan een paar foto`s gauw gemaakt in de sneeuw, 
want je weet nooit of het nog een keer komt, en dan heb ik deze alvast.
-------------------------------------------------------------------------------

Deze poef heeft mijn jongste dochter zelf gemaakt.
Daar omheen heeft ze deze hoes gebreid.
Zoals jullie zien zijn Mirjam en ik niet de enigen die breien.


 Ook ben ik zelf nog even  aan het breien gegaan, en heb hoesjes voor 
deze weckpotjes met thee-lichtjes gemaakt.
                  
 

Dit was het dan voor deze keer, ik wens iedereen een heel fijn weekend  toe,
 Lieve groetjes, Riet.

11 opmerkingen:

  1. Hoi Riet,

    Prachtig staan jezelf opgetrokken Paperwhites,Mirjam schreef er al eens over in mijn post toen ik ze als snijbloem in huis had staan.
    Ik moet tegen de kerst altijd 'n bosje kopen,ze ruiken zó heerlijk.

    Ja de foto's in de sneeuw geven altijd zo'n lekker winters sfeertje,volgens mij zijn vandaag veel bloggers in de ban van de witte wereld.
    Gelukkig geen grote chaos op de wegen vandaag,ik heb altijd tedoen met de mensen die er door moeten en hoop dat iedereen weer veilig huiswaarts keerden.

    De breipennen tikken heel wat af bij jullie,allemaal creatief bezig☺☺!!!

    Fijn en gezellig winters weekeind gewenst en lieve groeten!!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet het er mooi uit Riet, zowel binnen bij je als buiten.
    De gebreide hoesjes zijn zo leuk,maar ook je mooie poef, creatieve dochters heb je.
    Je paperwhites zijn prachtig...genieten is dat in de winter, doe voorzichtig aan vandaag, het kan verraderlijk glad zijn.

    Een lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gezellig, je paper white's. Ik heb alvast wat hyacintjes in huis gehaald en een paar ammaryllissen op pot. Ook altijd erg leuk. Mooie sneeuw foto's hoor! Hier lag gister wel sneeuw, maar het was erge natte sneeuw, dat was wel jammer. Fijn weekend nog! Groetjes Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige narcissen heb je daar staan. Tot volle wasdom ge komen zoals ze dat zeggen.
    Zelf heb ik twee amaryllusbollen in een kom staan.
    En ja, wat is de sneeuw mooi he? De eerste keer is altijd weer zo betoverend. Prachtige foto's heb je gemaakt.
    Nog een fijn weekend!
    PS. heb je mijn reactie op je vorige log nog gelezen?

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi mam,
    Wat ontzettend mooi zijn ze geworden hè, die paperwhites... En wat zal dat lekker ruiken dan. De overige foto's van de sneeuw in de tuin zijn ook heel mooi. Wat ziet het er dan mooi uit hè, zo met die sneeuw in een heerlijk zonnetje. Hier was het vandaag buiten ook zo mooi, overal die witte laag in een oogverblindend zonnetje.
    Morgen is het weer voorbij schijnt het, afwachten dus.
    Leuk dat u ook de poef van Thea op uw blog hebt laten zien.
    Fijne avond en alvast een mooie zondag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hermosas flores! Que tengas una maravillosa Navidad!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig die narcissen in pot, daar kan je nog een tijdje van genieten.

    Alles ziet er ook zo mooi uit met dat wit sneeuwtapijt, het lijkt wel een sprookje...

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. je weet het, ik HARTJE sneeuw! EN van mij mag het elk weekend zo zijn! Afgelopen zaterdag was gewoon een van de mooiste dagen van het jaar als je het mij vraagt! ZOndag was dan weer prut, maar prima haak en breiweer(ik haak een vloerkleed;)) Dus je ziet...eigenlijk vind ik alles wel prima! :D

    GRoetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een prachtige winterse plaatjes zeg zo mooi jammer genoeg was het hier in friesland maar heel even maar wat was het mooi...je poef is super en die weckpotjes ook zo leukkkk zo handig ben ik dan weer niet geen geduld daar voor ieder zijn ding .... genoten van je mooie post wens je een fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hallo Riet, wat een sprookjeswereld waar we even van mochten genieten en wat leverde dat vele mooie plaatjes op, prachtig!
    dank je voor je lieve reacties op mijn blog!

    fijne week!
    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve oma,

    wat een prachtige foto's! Ik heb zulke warme herinneringen aan uw tuin, altijd spelen & verstoppertje doen met alle kleinkinderen, geweldig vond ik uw tuin altijd! Als ik dit dan zie kan ik me goed voorstellen dat u er nog steeds zoveel plezier aan heeft! Echt prachtig!

    Bedankt voor uw lieve reactie op mijn blog & bedankt van Richard voor de felicitatie! De foto zal ik u even via de mail sturen!

    Tot snel!
    Liefs, Muriël

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat,
Groetjes,
Riet