zondag 20 januari 2013

Zeist in de sneeuw


Van het najaar heb ik foto`s gemaakt bij slot Zeist, met herfsttinten.
Nu ben ik weer daar naar toe gegaan om winterse foto`s te maken.
en dan ziet het er heel anders uit zo stil en mooi.














Ook in de omgeving van Zeist zijn  mooie plekjes te vinden, om foto`s te maken.
Vooral aan de buitenkant van het centrum staan mooie boerderijen en landhuizen
We hebben daar vaak gefietst, het is daar heel rustig en je geniet van het uitzicht.
















Ik zelf woon tussen de bossen en daar kun je uren wandelen en genieten van al dat moois.
 En daarom dacht ik dat het wel leuk zou zijn om van beiden kanten foto`s te laten zien 










Ja en toen kwam ik dit tafereeltje tegen en dacht hier maak ik een foto van, daar geniet je toch van als je dat zo ziet. Ruim 20 jaar geleden heeft mijn man hier ook geschaatst met onze oudste kleindochter, dan komen de herinneringen weer boven en denk je wat gaat de tijd snel voorbij.




Toen ben ik gauw naar huis gegaan, ik had zulke koude handen gekregen
maar eerst heb ik nog even deze foto van ons huis gemaakt, ook mooi he.



Dit was het weer voor deze keer, ik ben blij dat ik gisteren de foto`s gemaakt heb,
het zou vandaag geen weer geweest zijn met al die sneeuw en kou.
Ik hoop dat jullie er ook van genoten hebben, en tot de volgende keer.
Groetjes Riet.





7 opmerkingen:

  1. Hallo Riet! Via Eefje kom ik op je blog, ik heb even zitten snuffelen! Mooie foto's heb je geplaatst, wat is het landschap mooi he, in de sneeuw!!
    Ik kom hier vaker langs, en je bent ook altijd welkom op mijn blog. Groetjes, Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Riet,

    Leuk dat ik met je mee mag wandelen door deze serie van prachtige foto's in de sneeuw.
    Hier achter mijn pee-cee is het goed te doen,lekker warm in de huiskamer,
    ik hoop dat jij je ook goed warm aangekleed hebt tijdens je wandeling,brrrr.......het is zo koud met die oostenwind.

    Wat wonen jullie heerlijk met zo'n diepe tuin voor het huis.

    Ik was de deur niet uit vandaag,er is weer een nieuwe pak sneeuw gevallen hier in het zuiden.

    Fijne (blog)week en lieve groeten!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo mam,
    Wat hebt u mooie foto's gemaakt zeg. Ik wist natuurlijk dat de omgeving van Zeist mooi is, maar dat het er zooooo mooi was, zeker nu in de sneeuw... jeetje, dit is genieten zeg.
    En ja, op die vijver heeft pap nog eens met Sanne geschaatst. Ik was het bijna vergeten... Heerlijk om even met u te hebben rondgewandeld...
    Fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie wandeling Riet en wat een statigheid daar.
    En sneeuw brengt wel heel veel sfeer met zich mee.
    Prachtige foto's!
    U hebt ook een mooi huis op de hoek. Lekker ruimte.
    Een hele fijne dag!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het mooi in de bossen en de omgeving van slot Zeist...
    prachtig om dit alles te zien in de sneeuw en dan die schaatsers....zo leuk..en ja de tijd gaat snel...
    Je huis ligt er mooi bij zo in de sneeuw...genieten hoor.

    Een lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag lieve oma,

    wat heeft u weer een mooie foto's gemaakt zeg! Heel leuk, wat een mooie omgeving is het toch! Het is voor mij niet naast de deur, maar door uw foto's kan ik er toch een beetje van meegenieten!

    Ik hoop dat u zich wel goed had ingepakt!

    Veel liefs & een dikke kus,
    Muriël

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie foto's! Ze spreken me aan omdat ik de meeste plekjes wel ken alleen de schaatsvijver weet ik niet te plaatsen.
    En ja Uw mooie huis en tuin heb ik gezien toen ik de breisels bracht.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat,
Groetjes,
Riet