zaterdag 9 februari 2013

Nog steeds winter

Lieve mensen, hier weer een stukje van mij, ik heb eerst wat planten van binnen op de foto gezet.
Toen ben ik buiten gaan kijken of er al wat te zien was, en ja hoor heel voorzichtig komt er wat om het hoekje kijken. Als je dat weer uit de grond ziet komen, is toch een wonder he.
Vooral na de winter verlang je zo naar de lente met al dat nieuwe ontluikende groen.
Maar zo ver zijn we nog niet, want vandaag heeft het hier weer behoorlijk gesneeuwd
en ziet alles er weer wit uit. Maar eens komt het en dan is het lente, alleen nog even geduld hebben.
Hierbij dan de foto`s die ik gemaakt heb.


Deze Clivia heeft mijn man zelf gekweekt uit zaad




Dit bosje Narcissen heb ik gekocht en wat takjes Forsitia uit eigen tuin er bij gezet.
Op de achtergrond staat een Amaryllis die nog in bloei moet komen.





Wat ruiken die Hyacinten toch altijd lekker



Ik koop ze ieder jaar weer, het geeft mij zo`n voorjaars gevoel.




De Primula vind ik ook zo`n leuk plantje


En die gele ruiken zo lekker.




De Winterakonieten komen net boven de grond uit in de sneeuw.


Het lijkt wel of ze in de watten liggen, zo teer om te zien.




Deze Puschkinia komt ook even om het hoekje kijken,
 een heel mooi bloempje is het, en het bloeit rijkelijk in de tuin.




De Sneeuwklokjes zie je ook overal bloeien, zo teer en lief plantje is het.




Deze witte Helleborus bloeide net even na kerstmis.


En deze rose Helleboris ook, Ik vind het zulke mooie planten.
En het geeft ook kleur in de tuin als het winter is.



De plant Hemerocalis komt ook even om een hoekje kijken.


Dit was het dan voor deze keer, ik heb het met plezier gedaan en ik hoop dat jullie er met plezier naar kijken en er ook van genieten. Ik wens jullie een heel fijn weekend toe, en tot de volgende keer.
Lieve groetjes, Riet.




11 opmerkingen:

  1. Wat is het buiten mooi, je ziet de bollen de grond uitkomen en de eerste scheuten van jong groen...de winter is er nog volop, maar de voorboden van de lente zijn bij u al helemaal aanwezig
    Mooi een kijkje in de tuin.

    Een fijn weekend en een lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey mam, wat een mooie foto's weer. Ja, ik kijk ook zo uit naar de lente, ik kan het groen wel uit de grond kijken. Wat heerlijk dat er al heel wat bloeit bij jullie in de tuin. En de plantjes binnen zijn ook zo vrolijk... lekker het voorjaar binnen gehaald. Nu nog even wachten en dan kunnen we weer lekker naar buiten.
    Over zes weken is het al officieel lente, dus dat komt er nu snel aan...
    Heel fijn weekend voor jullie,
    liefs van mij,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi dat eerste ontluikende groen. De voorbode van het voorjaar. We verlangen er allemaal naar!
    Tot het zover is hebt u in ieder geval een stukje LENTE naar binnen gehaald. Wat een vrolijke kleuren :-)
    Fijn weekend! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zit u heerlijk in de voorjaarsbloemen!
    En wat mooi hoeveel er buiten hun kopjes al boven de grond laten zien.
    Wat verlangen we naar het voorjaar.
    Een mooi weekend gewenst!

    Liefs,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Riet,jij zit heerlijk in de voorjaarsbloemen...binnen en buiten.

    Kan me wel voorstellen dat ook jij verlangt naar het warme voorjaars zonnetje,ik ook hoor.

    Oh ik vind die clivia ook zo mooi,kan me nog herinneren vroeger thuis zo'n grote statige plant hoog op het bloementafeltje met gehaakt kleedje eronder.
    Na de bloei verwaarlozen op een niet te lichte plaats en wachten op de volgende bloei.

    Soms worden clivias nog aangeboden door bloemisten.
    Ik zou het weer eens in de huiskamer kunnen neerzetten,hoge bloementafeltjes heb ik nog altijd goed bewaard boven staan.

    Geniet van al dat fleurigs en geduld is een schone zaak,het wachten is op de lente!!!

    Fijne zondag en lieve groeten!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie bloemen- en lentefoto's, hier geniet ik zo van!
    ja ook ik verlang heel erg naar het voorjaar, heerlijk om weer lekker buiten bezig te kunnen zijn! maar eerst nog even sneeuw.. en het schijnt komende week ook erg koud te worden.. dan dus maar lekker genieten van de lente in huis!

    fijne zondag Riet!
    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo mam!
    Zo zie ik meteen maar even hoe het er binnen bij jullie nu uitziet. We zijn al weer een tijdje niet geweest (voor kerst) en het lijkt nu alweer een beetje lente i.p.v. winter daar.
    De foto's lukken steeds weer hé, goed hoor! Dat maakt het zo leuk om steeds weer even te gaan kijken op uw blog.
    We spreken elkaar snel nog,
    Groetje, Sonja.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Riet natuurlijk kom ik ook op u blog kijken ben al volger van af het begin zie ik ...wat een prachtige clivia en wat een bloeiende bloemen daar word je toch blij van ,heerlijk dat alles weer opkomt mag wel weer voorjaar worden vind u ook niet we verlangen er allemaal naar ...heb genoten van je prachtige bloemenpost ... fijne week en tot de volgende keer ...lieve groet Rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Riet,

    Wat is het toch leuk om op je blog te kijken, het zijn prachtige foto's , ik zie veel bekende planten in jullie huis staan.Ook de winter in Zeist is heel mooi!!!
    Ik blijf je volgen.
    Liefs Corrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet het er kleurrijk uit binnen met planten en bollen in verschillende kleuren. En buiten vind ik het ook zo verrassend wat er allemaal boven de grond komt.
    Ik heb me net aangemeld als volger, fijn weekend, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gezellige blog heb je!
    Mooie foto's!
    Ben volger geworden bij je.
    Wil je mijn blog ook volgen?
    Graag hoor ik van je.
    Lieve groetjes Wanda

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat,
Groetjes,
Riet