dinsdag 12 maart 2013

breien voor Nepal.

12 Maart  Breien voor Nepal.

LIEVE LEZERS.
Een kleine 2 jaar geleden hebben ze van het verzorgingshuis waar ik als vrijwilliger help een oproep gedaan om mutsjes te breien eerst voor India en later voor Nepal. Ik had me opgegeven om mee te doen. Ik heb ook aan Mirjam gevraagd of ze mee wilde doen, en ze zei meteen ja. Ze vroeg of ik het goed vond dat ze het ook aan de bloggers ging vragen, natuurlijk zei ik ja, hoe meer er mee deden des te meer mutsjes. Nou en dat is een succes geworden , ik had niet gedacht dat er zoveel mensen mee zouden doen, geweldig. Toen er weer een oproep kwam om dekentjes te breien heb ik Mirjam weer ingeschakeld, en zij ging ook haar bloggers vragen om mee te doen, en die reageerden weer spontaan, het was een groot succes, zoveel als er binnen gekomen is. Toen kreeg ik weer een verzoek om babytruitjes en jasjes te breien, en weer heb ik Mirjam gevraagd mee te doen, zij weer aan haar bloggers gevraagd en die gingen weer mee doen. En zo is dit project enorm uitgelopen met al die lieve bloggers. Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie inzet, en hoop dat we nog steeds een beroep op jullie mogen blijven doen. Ik ben intussen begonnen met truitjes en jasjes te breien, en hier wil ik dan wat foto`s laten zien wat al klaar is. Ik weet nog niet wanneer het weg gaat, maar het komt zeker op de plaats van bestemming aan.




Zo maak ik de restjes op






Wat een kleurtjes he





Dat heb je als je veel aan het breien bent



 Ook een paar vestjes zijn welkom

 Dus ook even breien 

Hiet een paar jasjes voor de allerkleinsten

En dan ook nog een stapel van 100 mutsjes

Dit heb ik afgelopen winter gebreid, en alles staat nu ingepakt om op gehaald te worden.
Alleen weet ik nog niet wanneer, zoals jullie weten is Engely ernstig ziek, maar dat het daar heen gaat is wel zeker, dus wachten we het even af. Ik ga nog wel verder met breien, het is ook een beetje mijn hobby,      en ik heb het gevoel dat het nuttig en dankbaar werk is, en daar doe je het toch voor.
Ik hoop dat Mirjam steeds met mij mee blijft doen, en ook jullie bloggers, want vele handen maken licht werk, ja toch. Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het verder verloopt, en nogmaals heel veel dank.       Het is wel een heel andere blog geworden dan mijn bedoeling was, nu wilde ik het op deze manier doen.       Mijn volgende blog gaat weer over bloemen en planten, want dat is mijn grootste hobby.
Lieve lezers, een fijne week en lieve groetjes van mij, Riet.


9 opmerkingen:

  1. Oh......lieve Riet,mijn mond valt werkelijk open van verbazing,volgens mij moet jij wel dag én nacht zitten te breien en je breipennen hebben heel wat afgetikt.
    ZOVEEL en zo MOOI!!!

    Fantastisch dat jij dit allemaal doet voor de kindertjes in Nepal.

    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig, wat een enorme hoeveelheid aan kleurige truitjes en mutsjes. En de vestjes met aparte breisteken zijn heel mooi. Wat zullen daar veeeel kinderen blij gemaakt worden.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartverwarmend om te zien wat er allemaal binnenkomt en ook dat jij je er zo voor inzet.
    Mijn schoonmoeder doet dit ook samen met haar zus, zo lief en ook zo dankbaar om te doen.

    Een lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh Riet wat heb je veel gebreid.. zo lief.. wat ga je hier veel kindertjes blij mee maken, geweldig!!

    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey mam,
    Jeetje wat hebt u weer veel gebreid, zulke mooie truitjes en jasjes. Echt heel mooi allemaal. Natuurlijk blijven we met z'n allen meedoen...
    Wij gaan nu lekker een paar dagen weg en we zien jullie hier zondagavond,
    tot dan,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier worden heel veel kindertjes mee blij gemaakt! Een mooi initiatief en via de oproep van Mirjam heeft mijn moeder inmiddels ook al heel wat gebreid.

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ziet er superrr uit een erg mooi initiatief en kijk eens wat het bracht voor vele kids een mooi kledingstuk ....HARTVERWARMEND ....fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig....wat een prachtige kleertjes heeft u weer gebreid en
    wat zullen er veel kindjes blij mee zijn.
    Ik kan niet brei-en en/of haken dus ik heb echt grote bewondering voor u.
    Echt geweldig!!!
    Fijne dag, Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo wat een mooie patroontjes,truitjes zijn deze patroontjes ook beschikbaar,mijn man werkt voor dorkas hulp oost Europa zou ook wel wat willen breien maar heb geen patroontjes kunnen jullie mij hier aan helpen.graag ik hoor Adri Bijl

    adribijl-slobbe@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat,
Groetjes,
Riet