zaterdag 1 juni 2013

Eindelijk is het lente

  
Lieve bloggers, hier dan eindelijk weer eens een berichtje van mij. Ik heb een tijd niets van mij laten horen, we hebben het namelijk erg druk gehad met allerlei andere zaken, maar  daar vertel ik jullie de volgende keer meer over. We zijn ook druk bezig geweest om de fuchsia`s op te potten en weer een plaatsje in de tuin te geven, en dat was een hele klus. Nu heb ik ook wel foto`s gemaakt in de tuin van alles wat in de bloei staat, en die wil ik jullie nu laten zien. Want het is dan toch eindelijk lente geworden, en  gaat alles heel snel in bloei. Kijken jullie even mee in mijn tuin.


De Magnolia staat prachtig in bloei

De witte Brem doet het ook goed

Deze gele brem ruikt heerlijk

Deze Chaenomeles begint net uit te lopen

De boshyachinten bloeien ook weer rijk

Deze perenboom staat hier volop in bloei, hopelijk komen er veel peren aan

De seringen bloeie nu ook volop en geven een fijne geur.



En deze Hortentia kreeg ik voor moederdag, en als hij uit gebloeit is gaat hij in de tuin.

Dit was het deze keer, ik geniet van al die mooie bloemen, en hopelijk gaan mijn fuchsia`s het ook goed doen, maar dat duurt nog even voor ze bloeien, en dan laat ik ze ook weer aan jullie zien. Ik hoop dat jullie even komen kijken op mijn blog en er ook van genieten. Ik wens jullie een heel fijn weekend met mooi weer. Lieve groetjes en tot de volgen de keer, Riet.





7 opmerkingen:

  1. Dat ziet er echt als lente uit! Mooi alles zo in bloei. En wat een mooie witte hortensia heb je voor moederdag gekregen!

    Fijn weekend! Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige tuin foto`s,helaas is de lente vandaag niet aanwezig,het ziet er somber uit buiten,fijn weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Riet,

    Fijn weer een post van je te zien...
    en wat voor een,ook al moesten we dit jaar wat langer wachten op het voorjaar dan is het niet te vergeefs geweest aan jou prachtige bloeiende tuin te zien.

    De dieprode bloem van de Chaenomeles op het kale hout is zó mooi
    staat hier in lage struiken in gemeente plantsoen en ik kan het niet laten om daar in het najaar wat gele kweeappeltjes te plukken omdat ze zo'n heerlijke geur verspreiden in huis.

    Geloof meteen dat je boshyachinten ook weer rijk bloeien....
    maar zie op je foto rijk bloeiende vergeet-mij-nietjes ;-)

    Wij waren onlangs met vakantie op Kreta en hebben zo genoten van alles wat in bloei staat.

    Succes met je fuchsia`s en heel fijn weekeind gewenst!!!
    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Riet,
    Wat een prachtige bloei heb je in de tuin! Heerlijk als je zoveel ruimte hebt om dit allemaal om je heen te hebben.
    Mijn vader heeft ook weer veel fuchsia's opgepoot, maar het duurt nog wel even voordat de bloei begint. Ze hebben warmte en zon nodig!
    En volgens mij zijn je boshyacinthen vergeetmijnietjes, want die heb ik gisteren ook nog uitgebreid bekeken bij hem.
    En seringen, daar ben ik altijd een beetje verliefd op.
    Een mooi weekend gewenst!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi mam,
    Wat leuk dat u weer een stukje op uw blog hebt geschreven. Het was wel erg stil de laatste tijd bij u. Wat heerlijk is het hè, dat er weer zoveel in bloei staat nu. Alles ziet er meteen zoveel mooier uit dan. Ik geniet ook zo van alle kleuren die er in de tuin verchijnen. Hier zijn de bloesems al van de perenboom en van de appelboom afgevallen hoor, en je kunt al zien dat er heel wat peren aan de boom gaan groeien, ik telde er gisteren 17!! Bij de appelboom is het nog niet zo goed te zien, maar dat komt wel...
    Ik wens jullie een heel fijne dag en ik zie jullie morgen,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi om te zien dat er zoveel in bloei staat, de lente is laat, maar maakt nu een groeispurt.
    Mooie foto's weer hoor en vandaag was het ook weer echt genieten met de zon erbij.

    Lieve groet,
    Eefie

    Waarschijnlijk kun je mijn blog niet meer vinden, dit staat op een ander adres.
    http://whats-inaday.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Riet,

    Leuk om je blog weer te zien, jullie tuin begint er mooi uit te zien en wordt natuurlijk nog mooier wanneer de fuchsia's weer allemaal op hun plek staan en bloeien!!
    Je maakt mooie foto's.Zelf heb ik nu twee jaar een seringen boompje maar nog geen bloemen,jammer vind ik dat.

    liefs van Corrien

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat,
Groetjes,
Riet