vrijdag 31 januari 2014

Rondje Keukenhoftuin.



Een week voor de Kerst was het aardig weer, het zonnetje kwam regelmatig door en ik dacht nu ga lekker even wandelen in de tuinen van Keukenhof. Normaal mag je er zomaar niet in maar ze waren volop aan het werk voor de kerstmarkt, dus ik kon er zomaar in lopen en dat was boffen. Ik heb wat foto`s gemaakt en omdat het nog niet echt winter was geweest zag het er nog aardig groen uit. Ik vind het een heel mooi kasteel, ik ben er jammer genoeg nog nooit binnen geweest, maar misschien komt dat van het voorjaar wel als de Keukenhof open is. Nu heb ik alvast genoten en kijk maar even mee.



                                                                                                                                              
                                                                                
Een heel oude boom
                                                                            
                                                                             






Achterkant van het kasteel
                                                                         

                










Al deze boomstammen zijn uit het bos gekapt, zonde he

Ik hoop dat jullie van deze foto serie genoten heb
Van het voorjaar ga ik er nog meer maken maar dan van de bloementuin.
Ik wens jullie een fijn weekend toe en groetjes van mij, Riet.

12 opmerkingen:

  1. Hoi mam,
    Dit is wel een heel mooi rondje om het kasteel geweest. Ik weet nog dat ik er ruim een jaar geleden was, toen mocht ik het hek niet door, dus ik kon niet zo dicht bij het kasteel komen. Dit was dus zeker boffen voor u. De foto's zijn heel erg mooi geworden, leuk dat we allemaal even mee mochten genieten.
    Ik wens u een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geluk om er zo maar rond te mogen wandelen. Het ziet er nu ook al mooi en nog rustig uit. Dat zal straks wel anders worden, nog mooier maar ook drukker.
    Ik ben jaren geleden eens naar de Keukenhof geweest en dat had wel indruk gemaakt.
    Fijn weekend, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's Riet.....
    Lijkt mij ook een heerlijke wandeling....
    Inderdaad zonde van de bomen....
    Fijn weekend...
    Lieve groet,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als klein meisje ben ik hier een keer geweest, maar dat is erg lang geleden...ik weet mij er weinig meer van te herinneren. Des te leuker om in deze post mee te mogen wandelen.

    Fijn weekend. Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, een rondje Keukenhof in de winter, dat is nog eens iets anders. Ben ook nog nooit in het kasteel geweest, wie weet komt het er in het voorjaar een keer van. Jaren ben ik al van plan de Keukenhof weer eens te bezoeken, maar tot nu toe is het er nog niet van gekomen. Als ik ga wil ik ook 's morgens om 8.00 uur bij de ingang staan om hopelijk die hordes mensen een beetje te ontlopen. Dat was een meevaller dat je er zomaar even kon lopen.
    Fijn weekend,
    Groeten, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Laat ik nou ruim een jaar (of is het alweer twee jaar) geleden in het kasteel zijn geweest. Je kon toen een rondleiding krijgen tijdens de fair; het is zeker de moeite waard! Het kwam mooi uit dat het hek open stond, want een wandeling in de tuinen is ook niet verkeerd!
    Fijn weekend, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar ben ik nog nooit geweest. Ik wist ook niet dat er een kasteel is. Prachtig is het er zo te zien. Dank je wel voor deze leuke rondleiding. Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk, Riet, dat je foto's hebt genomen van de Keukenhof in wintertijd. Ik wist niet eens dat er zo'n kasteel bij hoorde en dat komt omdat de bloemen dan altijd op de voorgrond staat!
    Ik wens je een mooie avond!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zelfs in de winter laat de Keukenhof zich van haar beste kant zien,
    Wat is het mooi, de omgeving alleen al is prachtig.
    Met al die tulpen is het straks een heel ander gezicht.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige wandeling Riet....ik heb er van genoten....mooie plaatjes en het kasteel is werkelijk betoverend....heel langzaam begint de lente al haar intrede te doen omdat het weer zo zacht is....als het nu maar zo blijft...je weet het maar nooit...fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geluk dat jij in de tuin van het kasteel mocht wandelen en je foto's spreken boekdelen hoe fraai het daar is.
    Lang geleden waren wij eens in de Keukenhof toen de bollen in bloei stonden,heb er nog dia's van.Wij liepen met ons toen nog kleine dochtertje over de paden en genoten enorm van die bloemenpracht,op een gegeven moment liepen er ook enkele heren die vriendelijk aan het wandelende publiek vroegen of we even aan de kant wilden gaan omdat er een belangrijk gezelschap in aantocht was,ik hield natuurlijk mijn camera in de aanslag en binnen enkele minuten had ik onze Koningin Juliana op de foto.Ja, dat waren nog eens tijden....geen dranghekken,geen politie,geen brutale paparazzi fotografen(of ik moet het op dat moment geweest zijn;-)

    Kan me nu al verheugen op jou fotoreportage lieve Riet die jij daar in het voorjaar gaat maken.

    Fijne zondag en lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo,
    Wat een prachtige foto's.
    De winter blijft altijd mooi om te fotograferen.
    Groetjes, Henny

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat,
Groetjes,
Riet