dinsdag 21 januari 2014

Terug van weggeweest


Lieve bloggers, eindelijk is het er dan toch van gekomen, wij zijn verhuist naar Hillegom en wonen nu in de buurt van onze kinderen. Het heeft wel lang geduurd dat ik iets heb laten weten, maar die verhuizing heeft zoveel energie en tijd gekost, ik heb echt in een depressie gezeten en dacht waar ben ik aan begonnen. Wij gingen veel kleiner wonen en moesten veel weg doen, ik kon er moeilijk afstand van doen want ik was erg gehecht aan mijn spullen. Soms zag ik het niet meer zitten en kon ik het niet meer aan.
Maar gelukkig hebben onze kinderen ons er doorheen gesleept, ze hebben veel gedaan en mij moed ingesproken dat het allemaal wel goed komt. Nou en dat is ook allemaal gelukt dank zij de kinderen.
Het huis is gezellig ingericht, ondanks dat het veel kleiner is, en wij voelen ons nu echt thuis.
En het fijnste is dat de kinderen zo dicht bij wonen en regelmatig op bezoek komen en lekker bij kletsen.
Ja ondanks alle ups en downs is dit het allemaal wel waard geweest, en ben ik blij dat we doorgezet hebben. Ik wil met dit verhaal niet zielig doen, maar wilde het wel even kwijt.
En nu ga ik weer met het bloggen beginnen, eerst zag ik dat ook niet meer zitten, maar dochter Mirjam heeft me weer aangemoedigt. En nu ben ik weer terug van weggeweest, en ga vol goede moed verder
Dit was een kleine inleiding over onze verhuizing, en nu ga ik een paar foto`s er bij zetten van ons nieuwe huis.



Dit is ons huis aan de voorkant.

Dit is de straat naar het centrum, dat is maar 5 minuten lopen

Dit is van uit de voorkant van ons huis gezien naar de ophaalbrug.
Dit is onze keuken, wat mooi he zo licht en vrijwel nieuw.





Dit is de voorkant van de kamer




 Een klein hoekje van de kamer

Hiermee wil ik een beetje laten zien hoe het geworden is.
Wij hopen dat we er nog een lange tijd in mogen wonen.
Dit was het dan wat betreft onze verhuizing.

En nu ga ik weer gauw aan de slag met bloggen, en hoop dat er vele van jullie op mijn blog reageren.
En ik ga zeker ook jullie weer volgen en reageren, want dat vind ik juist zo leuk om te doen


Veel lieve groetjes en een fijne week toegewenst, Riet.

























25 opmerkingen:

  1. Ha Riet,
    Fijn dat je weer terug bent. Je had al een keer gereageerd op mijn blog, maar fijn dat je nu zelf ook weer logjes schrijft.
    Ja, bij verhuizen komt heel wat kijken. En ik kan me voorstellen dat het wel eens moeilijk was om dingen weg te doen.
    Maar jullie hebben het nu weer mooi voor elkaar! Ook gezellig ingericht.
    En wat een leuke straat! Jullie hebben het echt getroffen!
    Geniet ervan en veel woonplezier!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet het er sfeervol uit binnen.gezellig ingericht en een mooie keuken. Maar ook buiten, een mooie straat met de kerk en een brug. En de winkels aan te lopen. En dicht bij de kinderen. Dat zijn toch wel voordelen. Maar ik snap dat er bij de verhuizing veel op jullie afgekomen is en de stap om te veranderen van plaats.
    Maar nu alles achter de rug is hoop ik dat U en Uw man heel erg genieten in Hillegom. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Riet....welkom terug....ik wens jullie heel veel geluk in de nieuwe woning en het ziet er allemaal prachtig uit...ook het huis en het straatje zo leuk.....het straalt gezelligheid uit....fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi mam,
    Nou, het staat er op hoor, terug van weggeweest... En nu lekker zo door blijven gaan hè? Mooi zijn de foto's ook geworden....
    Fijne avond en tot gauw weer,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Riet,

    Kan me voorstellen dat verhuizen je niet in de koude kleren gaat zitten,het vergt mentaal en fysiek veel energie.
    Ondanks een goede voorbereiding kan verhuizen veel stress opleveren.
    Maar nu ben je gesetteld en ik vind dat je zo te zien in een knusse omgeving woont,leuk met die loopbrug over de ''Oude Beek'' en handig op loopafstand van het centrum.
    Fijn ook dat je nu dicht bij de kinderen zit en gezellig een bakje kan doen.
    Je kamerplanten hebben er in elk geval niet onder geleden,wat staat je lidcactus er mooi bij!!

    Lieve Riet ik hoop dat jullie samen daar nog lang mogen wonen in goede gezondheid en met veel plezier!!!

    Lieve groet en fijne avond!!
    Ger

    (hopelijk gaat mijn reactie nu wel weg,vanmorgen wilde het niet lukken)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Riet, verhuizen is zeker geen kleinigheid en best moeilijk als je zoveel spulletjes weg moet doen. Gelukkig is er wat moois voor teruggekomen en het feit dat de kinderen dichtbij wonen is zoveel waard! Het straatje lijkt me ook heel gezellig! Ik wens jullie heel veel geluk voor de toekomst!
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou dat ziet er fantastisch uit. Mooie plek om te wonen en lekker in het centrum.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is heel wat om te verhuizen, je vertrouwde omgeving verlaten, spulletjes weg te moeten doen...Maar je krijgt er ook wat voor terug, ook al zie je dat niet meteen, omdat je te moe bent van de rompslomp van alles.
    Volgens mij zitten jullie daar heel fijn, lekker dicht bij alle voorzieningen en vooral dicht bij de kinderen. En wat een gezellige straat!
    Leuk dat U het bloggen weer heeft opgepakt. Soms is het gewoon verwoorden (op papier of zoals hier op Uw blog) van alle gedachtes een mooie manier om rust in het hoofd te krijgen. En daarna natuurlijk te genieten van alle lieve reacties!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen Riet (ik vind het wel lastig om iemand als u bij de voornaam te noemen, maar ik kan toch moeilijk zeggen ' moeder van Mirjam' :-)), fijn dat u weer het plezier in de dingen terugkrijgt. Verhuizen is niet niks, zeker niet als dat inhoudt dat er afscheid genomen moet worden van veel dierbare spullen.. Maar u dit er weer gezellig bij. En wat een leuke buurt met zicht op de kerk en die ophaalbrug! Ik wens u met uw man veel woonplezier daar dichtbij de kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kan me best voorstellen dat zo'n verhuis niet makkelijk is. Al zeker niet als je heel wat dingen moet wegdoen.. ik denk zo vaak, ik wil wat minder op zolder maar het is soms moeilijk om wegdoen.. maar je bent goed geinstalleerd en het lijkt me een leuk en gezellig huisje en straatje! Kortbij de kinderen, nou dat komt best goed dan..
    Fijne week!

    Liefs Wendy

    Ps ik volgde je nog niet maar nu dus wel..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo,
    Ik ben een nieuwe bezoeker op je blog.
    Wat leuk dat je weer begint met bloggen.
    En wat een mooi plekje heb je gekregen, zo dicht in het centrum.
    Wel moedig om zo'n nieuwe start te maken.
    Ik ga je graag volgen.

    Groetjes, Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Riet,

    Via je dochter kom ik op je blog. Wat hebben jullie een mooi plekje daar gekregen, het uitzicht vanuit huis...geweldig hoor. De keuken ziet er ook prachtig uit. Blij te horen dat jullie je daar nu toch helemaal thuis voelen en wat leuk dat de kinderen nu veel makkelijker naar binnen lopen. Ik hoop van harte dat jullie daar nog lang met heel veel plezier mogen blijven wonen.

    Hartelijke groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Welkom in je mooie, nieuwe huis. De foto's zijn prachtig. Ik hoop dat jullie er met plezier zullen wonen.
    In de zijbalk zie ik een linkje naar mijn oude blog. Dat werkt niet meer, omdat ik sinds juli 2012 een ander adres heb. http://rammelaars2.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn dat de verhuisperikelen achter de rug zijn en je nu echt kunt gaan genieten van je nieuwe stek, het is heerlijk om zo dicht bij de kinderen te wonen en zo te zien is het een fijn huis lekker dichtbij het centrum. Ben benieuwd of je komend voorjaar weer wat fuchsia's gaat neerzetten. Ik ga je volgen hoor!
    Groeten, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Riet, wat leuk weer een post van je te lezen! Ik kan me zo goed voorstellen dat de verhuizing een hele stap en omschakeling was.. zoiets ingrijpends heeft tijd nodig.. gelukkig dat het nu echt voelt als thuis, zo belangrijk!
    En wat wonen jullie daar mooi en het straatje naar het centrum ziet er ook zo gezellig en uitnodigend uit. Heerlijk dat de kinderen nu lekker dicht in de buurt zijn en vaak gezellig bij komen kletsen.

    Lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik kom hier via Mirjam...wat wonen jullie leuk.
    Een verhuizing heeft meestal een hele impact, vooral als je ook nog afscheid moet nemen van dierbare spulletjes....maar je kinderen hebben jullie er goed doorheen gesleept.
    Leuk toch als ze nu wat vaker kunnen komen.
    Geniet van je nieuwe huis.
    Fijne Avond.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Riet,
    Welkom terug..
    Ik las Uw verhaal en dacht absoluut niet dat het zielig bedoeld was hihi..het is gewoon een eerlijk verhaal met gevoelens die meerdere van ons wel zullen herkennen.
    Jullie wonen echt mooi,sfeervolle omgeving en het allerbelangrijkste,lekker dicht bij de kinderen..
    Fijn dat U het bloggen weer opgepakt heeft,nog veel blogplezier..
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi mam,
    Wat leuk, u heeft uw header veranderd... Heel erg mooi zo...
    Liefs van mij,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Kom via Mirjam hier binnen gewandeld......
    Een verhuizing is niet zomaar iets......weg van een plek waar je met plezier hebt gewoond.....en als je dan ook kleiner gaat wonen en spulletjes achter moet laten is dat een moeilijke stap.....
    Maar wat fijn dat u er nu goed op terug kan kijken......heerlijk bij de kinderen in de buurt.....winkels op loopafstand......
    Ik wens u en uw man nog heel veel woonplezier toe......
    Lieve groetjes,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Verhuizen is altijd een hele klus, fijn dat het allemaal achter de rug is! Jullie wonen er gezellig en heerlijk zo dicht bij het centrum.

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi,Riet
    Welkom in ' ons' dorp.
    Gelukkig zit je verhuizing erop en kun je lekker uitpuffen.
    Fijn weekend.
    Liefs,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Daar ben je weer! Ik snap niet dat er mensen zijn die graag verhuizen. Ja als het eenmaal achter de rug is maar man wat een klus en onrust. Bloggen brengt je misschien weer wat ritme en afleiding. Ik wens jullie alle geluk op jullie nieuwe stek!
    Groetjes, Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo mam,
    Het ziet er weer leuk uit, deze nieuwe pagina.
    Natuurlijk komt alles weer goed, dat blijkt maar weer.
    Nu maar voorlopig stukjes schrijven op uw blog!
    Ik wens u daar heel veel plezier bij, dus tot gauw.
    Groetje, Sonja.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fijn dat het nu toch helemaal goed voelt. Het ziet er ook als een fijn thuis uit. Het lijkt me idd erg moeilijk om spullen weg te moeten doen. Soms moet je iets inleveren en krijg je er ook weer wat moois voor terug. Dat is in dit geval, het dichter bij bij de kinderen zijn. Erg fijn toch! Je cactus staat trouwens prachtig in bloei. Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat,
Groetjes,
Riet