vrijdag 7 februari 2014

Bloemen in en om het huis.


Bloemen en planten in en om het huis.

Laatst kwam Mirjam na haar wandeling een bakkie doen, nou daar bleef het niet bij. Ze zag in de tuin en in huis bij mij mooie bloemen in bloei en zei, dat is mooi voor U blog, zal ik een paar foto`s maken? Ik vond dat best en zij aan de slag, zie hier het resultaat. Mooi hè? kijk maar even mee.


De witte Helleborus.

De nederlandse naam is kerstroos
Wij hadden in Zeist ook andere kleuren.
                                              



De roos die nog steeds bloeit
                                                         
  


Kersenbloesem
                            
Op deze tak zitten veel bloemen.
                                               
Azalia, deze bloeit al 4 weken




Deze takken bloeien heel rijkelijk.
                                                              



Deze krans heb ik voor de vogels gekocht.

Deze laatste 3 foto`s heb ik zelf gemaakt
Ik vond het fijn om weer foto`s op mijn blog te zetten.
Lopen jullie weer even mee?
Ik wens iedereen een fijn en zonnig weekend toe,
En lieve groetjes van mij, Riet.

12 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, gezellig toch dat Mirjam nu zo dichtbij woont!
    Bij het kijken van de foto's wordt het lentegevoel steeds sterker. En de vogels kunnen ook blij zijn met de krans. Ze vinden deze zachte winter wel genoeg in de natuur maar voor een delicatesse moeten ze toch bij deze krans zijn.
    Fijn weekend, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toevallig zag ik hier gisteren ook de helleborus in de tuin in bloei staan. Maar verder is er niet zoveel kleur te bekennen in onze tuin. Wat bijzonder dat de roos al de hele winter in bloei staat! Samen met de andere kleuren en bloemen is zo het voorjaar al een beetje zichtbaar.

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi mam,
    Nou ze staan er goed op. Wat is het toch heerlijk he, al die bloeiende planten, of het nu binnen of buiten is. Wat buiten betreft, ik hoop maar dat we geen strenge vorst meer krijgen want dan vriest er wel heel veel weer kapot...
    Heel fijn weekend voor jullie tweetjes,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja Riet met zo'n zachte winter zoals we nu hebben raakt de natuur ook van slag,
    maar het leverde wel weer een bloeiend en fleurig rondje tuinfoto's op.
    Wat staat de helleborus mooi te wezen en nog vol knoppen!!

    Hier regent het al dagen,bah niks aan,beetje open vriesweer zou beter in het jaargetijde passen.

    Wat voor weer het ook mag worden,ik wens je in elk geval een fijn weekeind!!
    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Riet, wat is er al veel kleur in de tuin, heel mooi, maar eigenlijk te vroeg, jammer dat de winter niet kwam...maar ja we genieten nu van al het moois wat de natuur laat zien.
    Het ziet er gezellig uit!!!

    Fijn weekend en ene lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is zeker mooi, al de knopjes en bloemetjes die zich al laten zien, fijn van genieten dus!
    Gezellig weekend en lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De helleborus is mooi, die van mij bloeit ook.
    Maar het is nog midden in de winter en dan heb je nog zoveel kleur in de tuin.
    Je azalea is ook prachtig!
    Mooi weekend gewenst!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk om op deze grijze zondag wat kleur te zien. Mirjam heeft prachtige foto's gemaakt. Het is mooi dat er al wat bloeit, De helleborus bloeit wel vaker rond deze tijd, maar voor de rest is het wel erg vroeg. Wat bloeit je azalea ook prachtig. Fijne zondag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi mam,
    Nou, niets teveel gezegd hoor, het ziet er inderdaad prachtig uit!
    Als het zo zacht blijft kunt u binnenkort al de eerste opgekomen bolletjes fotograferen!
    Fijne week toegewenst en groetjes van Sonja.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi hoi nou u zit lekker in de bloemetjes hoor prachtig zijn ze en wat een mooie vogelenkrans heeft u gemaakt prachtig hoe ook aan de vogeltjes word gedacht .... mooi die Azalia moet me toch even aan me oma denken die was er altijd mee in de weer uitgebloeide bloempjes eruit aan het halen .... prachtiggg geniet er lekker van ... wens u een fijne week geniet lekker van al dat prachts lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig en wat bloeit er veel, het lijkt al wel voorjaar!! Goed idee van Mirjam om hier foto's van te maken, kunnen wij ook weer meegenieten:)

    Lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige foto's.
    Ik krijg steeds meer het gevoel dat de lente gaat komen.
    Vooral met deze mooie foto's.
    Fijne zondag, Groetjes, Henny

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat,
Groetjes,
Riet