vrijdag 28 maart 2014

Rondje om ons huis


Rondje om ons huis.

Lieve bloggers, jullie weten dat ik gevallen ben en mijn pols gebroken heb en anderen gebreken heb op gelopen. afgelopen woensdag ben ik naar het ziekenhuis geweest en gehoopt dat het gips eraf mocht. maar het is weer in het gips gegaan omdat het nog niet genoeg aangegroeit is, en dat is toch een risico voor mij omdat ik ook een reuma patient ben. dus moet ik nog 2 weken geduld hebben. ik had graag weer foto`s willen maken voor mijn blog maar helaas. nu heeft mijn man wat foto`s buiten wezen maken rond ons huis zodat ik toch een nieuwe blog kan maken. ik ben wel mee gewandeld en heb genoten wat er al zo in bloei staat. hierbij laat ik ze aan jullie zien. Ik hoop dat ik de volgende keer weer zelf foto`s kan maken.



                                 Wat een weelde aan bloemen he

                                 Deze prunis staat vlak bij ons huis.


                            En deze ook maar dan bij het ophaal bruggetje



                             Ook deze Forsythia staat bij ons in de buurt


                          Wij hebben uitzicht op deze ophaalbrug, deze brug wordt                            handmatig geopend als er een bootje door moet.
                           nu zijn er een paar mensen in onze straat die dat doen zij
                          hebben een sleutel en daar is mijn man ook bij.
                          vandaag heeft hij het ook gedaan, lekker nog ouderwets.
                           en daarom staat deze foto er ook op, maar hij is nu wel dicht
            in de zomer wordt er toch wel veel gebruik van gemaakt



                   Ook heeft hij een paar foto`s gemaakt in onze tuin 



                                    Dezelfde azalia maar van dichtbij



                                  een klein bosje narcissen in de achtertuin

Een perkje witte anemoontjes


                 Deze viburnhem bloeit rijkelijk, ik vind het een heel mooie plant     \


                           Deze viooltjes heb ik gekregen van mijn broer als troost

Zo, ik heb nu toch wat foto`s voor mijn blog kunnen plaatsen. Mijn man heeft hier zijn bijdragen aan geleverd, ik ben daar heel blij mee want ik vind het fijn om weer naar jullie te bloggen, het geeft zo`n afleiding in deze lange weken. En misschien hebben jullie ook gemerkt dat ik weer hoofdletters gebruik. Ik moest namelijk met mijn vingers wat gaan oefenen, die zijn zo stijf geworden. Dit is de serie foto`s voor deze keer, ik hoop dat jullie mee gaan kijken en er ook van geniet. Ik wens jullie een heel fijn en mooi weekend toe en lieve groetjes van mij, Riet.


15 opmerkingen:

  1. Hey mam, wat een leuk stukje en wat een mooie foto's. Fijn hoor dat u weer een stukje kon plaatsen. Ik weet hoe het bloggen een heerlijke afleiding voor u is... Geniet er maar lekker van. Wat blijft dat ophaalbruggetje toch leuk....
    Ik wens jullie een mooi weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uw man heeft de taken prima overgenomen hoor, hij heeft mooie foto's gemaakt Wat staat er veel bij u in bloei. Vroeger hadden wij ook een prunusboom in de voortuin staan, dat was altijd een prachtig gezicht.

    Veel sterkte met de pols, nog even geduld en het gips kan eraf.

    Fijn weekend. Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een bloemenweelde om het huis zeg! Prachtig, daar moet U toch wel van genieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat hebt u toch een mooi plekje gekregen in uw nieuwe woonplaats.
    Als die bloei waar u nu van geniet en het nostalgische ophaalbruggetje. U integreert dan ook al goed, als uw man de sleutel van de brug mee mag bedienen.
    En dan zien wat er in een "vreemde" tuin in het voorjaar en zomer omhoog komt in de tuin.
    U hebt al veel prachtige bloei in de tuin.
    Heel veel sterkte met uw pols en hopelijk mag het gips er nu over twee weken af. Fijn dat uw man u zo helpt met het bloggen.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zal best even een teleurstelling geweest zijn dat er nieuw gips om moest. Maar het moet natuurlijk wel goed helen. Dus als U de vingers veel moet bewegen om ze soepel te gouden mogen er wel meer van deze mooie posten komen.
    Ik zou het geweldig vinden om zicht op een ophaalbrug te hebben die steeds open gaat. Beetje toeristisch en de hang naar vroeger zo met de hand. Leuk dat Uw man dat ook doet.
    In de voortuin hebben wij laatst viburnhem op stam gekocht. Ze groeien goed en zitten ook vol witte bloemen.
    Een fijn weekend verder en succes met de pols. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi lieve Riet,

    Dat is een beetje pech hebben met je gebroken pols.....maar wel goed dat er geen enkel risico genomen wordt door de behandelend arts en pols nog wat weekjes terug moet in het gips,het moet helemaal goed zijn.
    Tegen die tijd dat het gips er definitief af mag zal je pols weer sterk genoeg zijn om zelf weer foto's te maken,hoop ik voor je.
    Maar ik zie wel dat je een goede fotograaf aan je zijde hebt,prachtige foto's van weelderige lente bloeiers. Wat wonen jullie daar toch fijn,volgens mij altijd wel wat te zien en te beleven in de buurt.

    Wens je verder een goed weekeind en sterkte met alles!!!
    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Riet, nou dat is een teleurstelling...maar liever 2 weken extra en je bent er goed vanaf gekomen. Je hebt een prachtige wandeling met ons om je huis gemaakt en ik heb genoten van de mooie bloesems en de fantastische foto's van de bloemen die al in bloei staan.....houd nog even vol en alles komt goed...lieve groet en prettig weekend Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's♥..en wens je vooral beterschap♥ met je pols..;)
    Gister sneed ik mij ook al onhandig aan de duim nagelriem ..zo lastig is het als ik nu naald en draad wil gebruiken ..;)
    Lieve groet♥ en Fijne♫ Lente☼ Zondag Gaby ..;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ha Riet wat een mooie foto's en gezellige blog ik ga je ook volgen hoor!
    Fijne dag
    Yolanda
    Oja even een kleine tip wanneer je de breedte van je blog aanpast passen je mooie grote foto's er perfect in. duurde ook even voordat ik dat wist.
    staat bij de plaats waar je ook de kleur van je blog aan kunt passen. wat vervelend dat je nog 2 weken moet wachten succes gewenst hoor



    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer dat je weer in het gips moest; als het allemaal dan maar weer goedkomt!
    Je laat ons prachtige bloesems zien, en zulk soort ophaalbruggetjes vind ik ook erg mooi. Leuk dat je man hier een taak bij heeft! Het beste weer met je pols, Riet!
    Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Toch weer in het gips.. wat een tegenvaller voor je Riet! Maar zo lief dat je man deze prachtige foto's wilde maken, zodat je toch weer een mooie post kon plaatsen. Ik vind de ophaalbrug geweldig en wat leuk dat jullie hier uitzicht op hebben. En wat een heerlijke lentepracht geven de bloemenfoto's!

    Sterkte en beterschap met je pols!
    Lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh Riet wat een tegenvaller maar het moet natuurlijk wel goed aangegroeid zijn.....sterkte nog even en dan hopelijk de volgende keer bevrijd van het gips....ik zag inderdaad dat je weer hoofdletters gebruikt.....wat worden je vingers gauw stijf als je ze niet echt gebruikt he?
    Fijn dat je man foto's heeft genomen zodat wij ook kunnen genieten van die bloemenpracht.....
    Oh wat heerlijk ouderwets een ophaalbrug.....als wij met de boot naar Katwijk gaan en we gaan binnendoor vanuit onze ligplaats aan de Vinkeveense plassen komen we ook dit soort bruggetjes tegen...die je of zelf moet bedienen of de plaatselijke jeugd doet dat...ik vind het wel wat hebben......mooi uitzicht hebben jullie.....
    Fijne week Riet en hopelijk mag je gauw uit het gips.....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo,
    Wat een mooie foto's heeft je man gemaakt.
    Erg zonnig en vrolijk.
    En dat bruggetje, wat mooi.
    Echt Nederlands, zo'n bruggetjes wat wordt bediend door vrijwilligers.
    Sterkte met je arm en ik hoop dat je over twee weken het gips kwijt raakt.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je man heeft een mooie serie foto's gemaakt. Jullie wonen daar ook prachtig aan het water met een ophaalbruggetje voor de deur. Helemaal geweldig. Hopelijk herstelt je arm nu snel en kun je zelf weer aan het fotograferen. Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vervelend dat er toch weer gips omheen moest. Maar beter nu, dan later spijt krijgen en er dan 'mee moeten leren leven', dat het niet goed zit.
    Maar zoals ik al eens eerder schreef: jullie zijn een goed blog-team, hij de foto's , jij het verhaal! En de foto's zijn mooi van al die bloesem rondom jullie huis. Wat wonen jullie toch mooi! Zeker met dat leuke oude bruggetje in de buurt. Wat zal dat zomers gezellig zijn, als alle bootjes langs varen.
    Hopelijk hebben die twee extra weken gips straks geholpen en kan je arm weer lekker bijkleuren in het heerlijke voorjaarszonnetje!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat,
Groetjes,
Riet