zondag 29 juni 2014

foto`s eigen tuin



Foto`s uit eigen tuin.

Lieve bloggers, hier dan weer een berichtje met foto`s van onze tuin thuis.
Wij hebben de tuin nog niet zo kunnen inrichten zoals wij het willen hebben
Er moet eerst nog een nieuwe schuur gebouwd worden achter n de tuin.
Als die klaar is gaan we de tuin herinrichten, maar dat zal wel september/oktober worden.
Maar omdat er wel al planten in bloei staan wilde ik deze toch aan jullie laten zien.


Deze Hortensia staat nu in volle bloei , mooi hé.



En dit is van de zijkant gezien.



Dit zijn grote bollen Floxen, nog niet helemaal in bloei.



Deze fuchsia staat nu in bloei, de rest moet nog in bloei komen.
Ik heb deze op een tafeltje staan in het licht en zon.



Wat staat deze Lupine mooi rechtop he, net een kaars.




Deze lavendel hangt aan de muur vlak bij de ingang van de keuken.
Als ik naar buiten ga komt de geur je tegemoet
Zo heb ik er 2 van hangen.




Dit is een tuin  Tradescantia, (virginiana)  wel winterhard.
Dit is ook een tradescantia (variegata) Deze plant krijgt rosse blaadjes.
Hij is niet winterhard.







Deze Petunia`s heb ik gekregen voor mijn verjaardag, altijd een rijk bloeiend  plant.

Deze gerbera`s heb ik ook voor mijn verjaardag gehad.
Deze geraniums heb ik kunnen overhouden van vorig jaar.

Dit is een Kattensnor is mij verteld.


Dit was het dan voor deze keer,  Ik hoop dat ik de volgende keer wat Fuchsia foto`s
kan laten zien die in bloei staan. Wel wil ik nog even vermelden dat ik zaterdag nog
ongeveer 100 Buxusstekjes geplant heb, was wel  een hele klus, en nu maar hopen
dat ze het gaan doen. Ik heb met plezier en mooi weer in mijn tuin gewerkt.
Ik wens jullie een fijne week toe en groetjes van mij, Riet.

















11 opmerkingen:

  1. Hey mam,
    Wat ziet alles er mooi uit hè, bij jullie in de tuin. Het groeit en bloeit naar hartelust. De hortensia is prachtig en ook die grote phloxen vind ik zo mooi... Zo kunt u toch lekker genieten van de tuin... En straks als al die fuchsia's in bloei staan zal het helemaal prachtig zijn...
    Heel veel liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zit echt midden in de bloemen, Riet en wat bloeit de hortensia mooi. Wat dat betreft is dat toch een hele dankbare plant. Hier staan er ook meerdere in de tuin, één bloeit heel aardig maar de andere twee hebben nog een paar jaar nodig om zover te komen.

    Ik ben benieuwd wat jullie in het najaar met de tuin gaan doen.

    Ik wens je een fijne week. Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een bloempracht zeg prachtig altijd genieten als alles weer zo mooi in bloei staat weet zeker als straks jullie tuintje klaar zou zijn het allemaal nog mooier zou zijn maar geniet nu maar lekker van de mooie plantjes die er nu staan die hortensia staat er super bij altijd zo leuk om mooie boeketjes mee te maken ... wens jullie heel veel plezier in jullie tuintje ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeps ging wat verkeerd reactie verdween .... prachtige bloemenpracht ... vooral de hortensia staat prachtig in bloei altijd zo mooi om boeketjes mee te maken .... geniet lekker van jullie tuintje lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Riet,
    Wat is die hortensia geweldig! Mooi laten staan hoor!
    U hebt toch nog wel wat aan bloei in de tuin staan. Maar als ik u goed begrijp wordt de tuin in de herfst heringedeeld.
    Maar deze zomer is er gelukkig ook te genieten!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je zit echt helemaal tussen de bloemen, heerlijk! En dan moeten jullie eigenlijk nog met de tuin beginnen? Dat beloofd wat. Maar alles wat je met liefde in je tuin stopt komt er in de vorm van prachtige bloemen uit, toch?
    Fijne week!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo,
    Wat ziet dat er al mooi uit.
    Al die bloeiende planten.
    Hortensia's zijn altijd een succes, he?
    Succes strakt met de schuur bouwen enz.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig die hortensia en wat een bloeiende gezelligheid in jullie tuin Riet! Wat leuk dat je geraniums hebt kunnen overhouden, dat is extra genieten!

    Fijne week,
    lieve groet Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk zo'n vrolijke bloementuin. De hortensia's doen het dit jaar uitzonderlijk goed, ook bij jullie zie ik.

    Groeten,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie bloemen foto's ,ook ik heb de geraniums van verleden jaar kunnen behouden geniet van je bloementuin groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een bloemenpracht!
    Nog even ervan genieten en dan gaat alles weer in winterrust.
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat,
Groetjes,
Riet