vrijdag 5 december 2014

Afscheid en herinneringen.



Lieve bloggers, Jullie hebben al een tijd niets van mij gehoord, ik kon mij niet concentreren om iets op mijn blog te zetten, er zijn een paar nare weken achter de rug maar gelukkig gaat het weer. Maar   hierbij wil ik jullie wel een trieste mededeling doen en  laten weten dat Engely op veel te jonge leeftijd is overleden. Nu vragen jullie je misschien af wie was dat dan, en daar ga ik nu over schrijven dan komen de herinneringen wel bij jullie op. Ongeveer 3 jaar geleden heb ik kennis met haar gemaakt in het verzorgingshuis in Zeist. Daar gaf zei een lezing over het Nobel House wat zei samen met haar man 15 jaar geleden heeft op gericht. Ze heeft toen een oproep gedaan of we mutsjes wilde breien voor de pasgeboren baby`s Aan die oproep hebben velen mee gedaan, ik zelf ook. Ik vertelde dit aan mijn dochter Mirjam en die wilde ook mee gaan breien. Ze vroeg mij of ik het goed vond om het ook aan de bloggers te vragen om mee te doen waarop ik meteen ja zei. En de reactie was heel spontaan om mee te doen. Jullie hebben bij elkaar bijna 500 mutsjes gebreid. Toen er weer een oproep kwam om ook truitjes en dekentjes te breien heeft Mirjam het ook weer aan jullie gevraagd om mee te doen, waarop spontaan is gereageerd. Ik heb alles mee genomen naar Zeist en Engely heeft het bij mij thuis op gehaald, ze was diep onder de indruk en dankbaar dat zoveel mensen hieraan hebben mee gedaan.

2 Jaar geleden kreeg ze te horen dat ze kanker had, ze heeft chemo kuren gehad en bestraald, en is daar erg ziek van geweest. Daarna ging het een tijdje goed, maar helaas kwam het in alle hevigheid weer terug. De artsen konden niets meer voor haar doen, en in  oktober hebben Peter en haar kinderen afscheid van haar genomen en is ze overleden.
Haar man Peter is vorig jaar bij mij thuis geweest en heeft gezegd dat als Engely er niet meer is hij
toch verder gaat met het werk voor deze kinderen. Ik heb heel veel respect en bewondering voor deze mensen en hoop dat Peter de kracht zal hebben om zonder Engely door te gaan. Ik blijf contact met hem houden en steunen waar het mogelijk is. Ik heb dit jaar weer veel mutsjes, truitjes, vestjes en dekentjes gebreid, en ook toegestuurd gekregen via Mirjam, dan ga ik het volgend voorjaar naar hem toe brengen.Ik hoop dat ik hiermee jullie herinneringen aan Engely wie ze was en wat ze deed heb opgehaald. Ik zal haar missen, en ze zal altijd in mijn herinnering blijven

Ik heb hier nog een foto van Engely er bij gezet, zij is de 2 de van links, ze was vorig jaar nog een keer daar geweest,  helemaal rechts staat haar dochter Iris. Zij gaat haar vader helpen om dit project door te laten gaan, geweldig he..Ik wens ze heel veel moed en steun toe zo zonder Engely.


Herinneringen jullie dit nog,al die mutsjes, in totaal zijn er door
 jullie bijna 500 stuks gebreid en in gestuurd , geweldig.

003_bewerkt-1.jpg weergeven in diavoorstelling

                   
Er zijn ook baby sokjes truitjes, vestjes, jurkjes, en dekentjes door jullie gebreid en mee genomen naar Nepal waar ze ook goed besteed worden. En ik ga nog steeds door met breien voor Nepal

Dit was mijn verhaal deze keer, Ik ga nu ook gauw jullie blogs weer bekijken en op reageren
Ook ga ik zelf weer gauw een stukje met foto`s op mijn blog zetten, hopelijk blijven jullie mij ook weer volgen. Hierbij wil ik jullie een fijn weekend toe wensen, en lieve groetjes van mij, Riet.

 .

10 opmerkingen:

  1. Wat verdrietig dat Engelien de ziekte niet heeft kunnen overwinnen en overleden is. Dat maakt uiteraard veel indruk, ze was te jong om te sterven. Het zal haar goed hebben gedaan dat ze weet dat haar man en dochter haar werk zullen voortzetten. Veel sterkte bij het verwerken van dit verdriet!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blijft een verschrikkelijke ziekte. Wat een verdriet dit altijd brengt...het gemis. Zeker van zo'n lief mens als Engelien. Gelukkig gaat haar werk door en worden er nog steeds kinderen, postuum via haar, geholpen. Wat zou ze trots zijn...Riet, ik kan me voorstellen dat je haar ontzettend mist. Maar het is ook een voorrecht geweest om haar te hebben leren kennen. Een warme toevoeging aan je leven, dat er voor zorgt dat de wereld er nog steeds een beetje beter van wordt...Sterkte!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. .................De mooiste bloemen worden als eerste geplukt,
    zomaar van het leven weggerukt.
    Ze doen niks verkeerd, zijn niemand tot last,
    maar staan bij menigeen in een lijstje op de kast......

    Ook Engely was zo'n bloem,ik las haar overlijdens bericht destijds in email en heb de familie langs die weg ook mijn medeleven betuigd
    Kende haar en haar familie niet persoonlijk maar wel ben ik bekend met het fantastische werk waar zij zich vele jaren voor ingezet heeft.Aan de oproepen die Mirjam op een integere wijze gedaan heeft via haar blog daar heb ik ook gehoor aan gegeven,het was een oproep recht uit het hart zonder toeters en bellen en reclame kreten en waar niet haar eigen belang voorop stond maar dat van de Stichting Noble House van Engely en de Nepalese kinderen.En dat zoveel gulle gevers gehoor gegeven hebben aan die actie/oproep zegt meer dan duizend woorden,geen woorden maar daden.

    Kan me voorstellen lieve Riet dat jij ontdaan bent om het overlijden van deze lieve vrouw die zich ingezet heeft op een hele speciale manier voor hulpbehoevende kinderen in een ver land.
    En wens jou veel sterkte bij het verwerken van dit verdriet.

    Lieve groet,
    Ger


    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ontzettend verdrietig dat deze lieve vrouw is overleden. Gelukkig wordt haar mooie werk voortgezet! Heel veel sterkte, Riet!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey mam, wat een prachtig stukje heeft u geschreven ter nagedachtenis aan Engely. Ze was een geweldige vrouw die alleen maar goed deed voor anderen...
    Te triest voor woorden dat zij er niet meer is...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Riet,
    Dat is triest dat Engely er niet meer is.Ze deed zoveel goed werk. Ook op hun website vertelden ze over hun werk.
    Wel fijn dat hun werk doorgaat, want daar zijn de kinderen dar zeer bij gebaat. Diep respect om in verdriet door te gaan, maar het geeft ook weer kracht en energie.
    Als u nog leest zou u het boek Een nieuwe toekomst van Connor Grennan. Dat boek is van een journalist die zich het lot van de verkochte meisjes en kinderen in Nepal aantrok en op zoek ging om ze weer bij hun ouders te krijgen.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Verschrikkelijk zo'n mooi jong mens en wat is er toch altijd veel verdriet door deze enge ziekte....en wat goed dat haar werk wordt voorgezet.....veel sterkte voor allen die haar lief hadden....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel spijtig dat een vrouw zoals Engely haar mooie en goede werk niet af kon maken. Zij leefde voor de kinderen in Nepal. Maar ook veel respect dat haar man en dochter dit willen voortzetten.
    Ik had het al uit de krant vernomen. Voor U ook veel sterkte met het verlies van Engely.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ontzettend triest, ze heeft mooi werk gedaan dat voortgezet zal worden door haar man en dochter.
    Dikke knuffel en liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Riet lees net jou trieste verhaal begrijpt dat dat je ontzettend aangrijpt en is heel normaal dat alles dan even op een laag pitje staat ... Ik verloor mijn vader ook op jonge leeftijd aan deze ziekte weet hoe boos en verdrietig ik toen wel niet was zo jong waarom maar ja die antwoord krijg je nooit ... super dat haar man en dochter het gene voortzetten wat zij met heel veel liefde deed ... Ik las net de regeltjes van Ger .................De mooiste bloemen worden als eerste geplukt,
    zomaar van het leven weggerukt.
    Ze doen niks verkeerd, zijn niemand tot last,
    maar staan bij menigeen in een lijstje op de kast......
    Zo mooie tekst en waar ..... wens je heel veel sterkte toe en ondanks dit toch een fijne december dag .... dikke knuffel rosita ...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat,
Groetjes,
Riet