zaterdag 28 maart 2015

Werk in de tuin.


lieve lezers, zoals jullie hebben kunnen lezen bij Mirjam maken wij een moeilijke tijd door. Dat we nu al van Wilma afscheid moeten nemen komt hard aan.  Ook de onzekerheid wat onze dochter Thea die in het ziekenhuis heeft gelegen  voor uitslag krijgt. Gelukkig heb ik samen met onze kinderen veel steun aan elkaar, en hopen dat het niets ernstigs is met Thea. Ja wat kun je in een korte tijd veel mee maken.

Ik had deze blog met foto`s vorige week al gemaakt en wil hem nu wel plaatsen
We hebben tuinschermen gekocht om ze tussen onze buren in de tuin te plaatsen. Er stond een haag maar die werd zo kaal je kon er zo doorheen kijken. Mijn man heeft hem er uit gespit en toen samen met Ben van Mirjam de tuinschermen geplaatst, wat best een heel karwij was. Mirjam kwam ook nog even en heeft toen wat foto`s gemaakt, die jullie hieronder kunnen zien.









Ja ook gereedschap hoort erbij want zonder kom je niet ver.



Het is een heel karwij geweest maar ze hebben het toch op een dag geklaard op een paar afwerkingen na die heeft mijn man de volgende dag afgemaakt. Nu staan de planten rekken klaar om de fuchsia`s er op te zetten. Die moeten nog op gepot worden uit de winterberging, maar dat wordt na Pasen gedaan. Ik heb meteen het terras en paadje schoon geboend en het zitje geplaatst. Ook heb ik de plantentafeltjes en 4 bloembakken gebeitst, die zien er weer netjes uit en kunnen nu gevuld worden.

Mirjam heeft ook nog een paar foto`s in de tuin gemaakt, 




het is nog niet veel wat in bloei staat maar het begin is er



Deze plantjes zijn van vorig jaar, heb ze opgepot en nu bloeien ze weer

Deze kersentakken heb ik gekocht en in de kamer gezet,ook een beetje lente binnen.

 Dit was het voor deze keer, En ondanks ons verdriet hoop  ik dat we met elkaar in het nieuwe voorjaar toch weer vreugde in ons leven mogen mee maken, en kunnen genieten van alles wat de
natuur ons laat zien. Ik wens jullie nog een fijn weekend toe en lieve groetjes van mij, Riet.



10 opmerkingen:

  1. Heel veel sterkte met alles. De tuin is mooi opgeknapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het werk in de tuin geeft misschien even wat afleiding, want al die heftige gebeurtenissen hakken er wel in. Ik wens jullie heel veel sterkte en ik hoop van harte dat de uitslag voor je dochter gunstig is. Fijn dat de schuttingen er nu zo mooi staan.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij jullie is veel werk verzet en wat fijn om dan zo'n goede hulp te krijgen. Ik wens jullie heel veel sterkte met de ziekte van je dierbare vriendin en hoop dat je dochter een goede uitslag krijgt...liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Riet

    Wanneer de heg er niet meer uitziet is een houten tuinafscheiding in jullie geval de oplossing.
    Veel werk waar je eenmaal gereed ook veel plezier van hebt.
    De harde werkers hebben het getroffen met het weer,droog en zon aan de foto's te zien.

    Straks is het jou buurt Riet om de tuin in de gaan waar het nodige werk voor de zomer voor wat afleiding zal zorgen in deze voor jullie moeilijke tijden van ziekte en zorgen om jullie dierbare.

    Ik wens jullie veel kracht en sterkte!!!

    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je tuin weer in orde is, Riet!
    Kun je weer gaan plannen voor je neer te zetten fuchsia's en andere planten.
    Het voorjaar door de bloeiende bollen is altijd een feest.
    Hopelijk biedt het ook wat afleiding voor de moeilijke tijd waar jullie met elkaar doorheen moeten.
    Ik wens jullie heel veel sterkte!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jakkes Riet, wat verdrietig allemaal! Hoop dat jullie elkaar goed vasthouden en met moed en kracht hier doorheen komen.

    liefs
    lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De mannen zijn goed bezig geweest met de nieuwe afscheiding. Leuk om binnenkort alles weer op te fleuren met de fuchsia´s.
    Ik wens jullie heel veel sterkte in deze spannende en moeilijke tijd.
    Liefs, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat naar allemaal Riet... fijn om dan afleiding en misschien wat rust te vinden in je tuin tussen de plantjes... heel veel sterkte!!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat gebeurt er dan veel in korte tijd en dat brengt ook veel spanning en verdriet met zich mee.
    Ik hoop dat jullie toch ook mogen genieten van de kleine dingen, zoals de kersenbloesem en de mooi voorjaarsbollen.
    Heel veel sterkte en hopelijk valt het met jullie dochter mee.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een verdrietig nieuws Riet. Ik wens jullie veel sterkte.
    Fijn dat de mannen de schutting in orde hebben gemaakt, een heel karwei nog.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat,
Groetjes,
Riet