zondag 7 juni 2015

fuchsia

hallo lieve bloggers.

Hier is weer een berichtje van mij. Het is deze keer niet zoveel  omdat ik het erg druk had deze week. Onze oudste zoon was woensdag jarig, ik heb veel in de tuin gedaan, aan het breien geweest en veel boodschappen gedaan voor zondag, Ik ben dan jarig en dat gaan we vieren met onze kinderen en kleinkinderen. Ja en dan wil je het ook allemaal netjes op orde hebben. Maar ik had beloofd dat ik gauw mijn fuchsia planten zou laten zien als ze wat ge groeit zijn. Dus bij deze wat foto`s er van. Op de camping heb ik ze ook staan maar die zijn net zo ver als hier thuis, die laat ik de volgende keer  zien. 



Zo als ik beloofd had zou ik nu wat fuchsia`planten laten zien. 
Deze fuchsia`s heb ik 3 weken geleden op de foto gezet, je ziet dat het nog maar een begin is.



 Maar nu zijn ze al verder in blad gekomen, maar nog geen bloemen. De volgende keer zet ik ze weer op mijn blog, dan kun je het verschil zien

 
Ook deze geranium planten van vorig jaar zijn goed uitgelopen.





Deze doen het ook goed alleen een beetje overbelicht.



Deze kreeg ik met Moederdag, die doet het geweldig. 





Dit is de anderen kant van het pad,dat staat al redelijk vol, er komen nog anderen planten in als de bollen er uit zijn. 


Deze plant ( de Camassia is een bolgewas )  is zo mooi, met die blauwe kleur, weet niet of hij winterhard is.


En dan die viooltjes,die vind ik toch zo mooi. Ik heb een tray met 10 plantjes gekocht en heb ze uitgezet in bakjes.



Het zijn net gezichtjes die om het hoekje komen kijken.

Ik wens jullie een heel fijne week met mooi weer, en lieve groetjes van mij, Riet.







9 opmerkingen:

  1. Als straks alles volop in bloei staat, is het bij jou één grote bloemenzee. Maar ook voor aankomend weekend zit je er al fleurig bij. Ik wens je veel succes met de voorbereidingen en een hele gezellige en feestelijke verjaardag. Bij deze alvast mijn hartelijke felicitaties!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Riet,

    Heb het in de gaten dat je het druk hebt Riet.Volgens mij heb je geen tijd om mijn blogposten te volgen.
    Maar met zoveel planten verzorgen ben je wel enkele uren per dag bezig.
    Wanneer je geraniums over kan houden worden ze elk jaar mooier en krijgen van die dikke stelen waar blad en bloem uit komt.
    Je kan niet vroeg genoeg beginnen met de boodschappen in huis halen voor verjaardag want met zo'n gezellige grote familie want er zal veel ingeslagen worden om iedereen te verwennen.
    Wanneer ik je niet meer lees ivm drukte wens ik je een fijne verjaardag en alvast van harte gefeliciteerd.
    Lieve groet vanuit mijn ruime1persoons kamer in het ziekenhuis met fantastisch uitzicht over mijn stad waar ik de zon op zag komen alvast een kopje thee kreeg van aardige verpleegkundige en in afwachting ben van ontbijtje.
    Lig hier niet te luieren maar werk hard(de eerste keren uit bed had ik geen droge haar meer op mijn hoofd maar ik weet dat die energie en doorzettings kracht nodig is voor een goed herstel.

    Fijne week en liefs,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey mam,
    Het ziet er allemaal prachtig uit hoor, en dat gaat alleen nog maar mooier worden.
    Heerlijk hè om zo bezig te zijn in de tuin, met al die mooie planten om u heen...
    Fijne dag vandaag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Riet,
    Je fuchsia's komen mooi aan de gang. Ni het weer beter wordt en wee meer zon krijgen zal het ongetwijfeld wat harder gaan.
    Ook je borderplanten heb je
    Ik wens je een hele fijne week en alvast veel voorpret voor je verjaardag!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een beetje een raar bericht geworden met allemaal ontbrekende of teveel letters.
      Het moet zijn: Nu het weer beter wordt en we meer zon krijgen.....
      Ook je borderplanten staan al mooi in bloei!

      Verwijderen
    2. Hallo Gerry, dit overkomt mij ook wel eens, maar het is goed te lezen wat je brdoeld. Lieve groetjes, Riet.

      Verwijderen
  5. Leuk om te zien hoe ze steeds voller worden. Ik heb, zoals je kon zien in mijn post, ook weer een mooie Fuchsia aangeschaft. Ik zou het ook leuk vinden om 'm over te houden, maar weet nog niet precies hoe je dat doet. Bij de Geraniums lukt het me nu ook, zo leuk om ze dan langzaam te zien herstellen van de winter en er weer de prachtige bloemen uit groeien. Bij jou is het ook een heerlijke bloemenzee. Geniet er lekker van!
    Heel veel plezier met je verjaardag!!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een bloemenpracht is het weer bij je.
    Ziet er mooi uit.
    En dat overhouden van bloemen dat vind ik zo knap!
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi zo'n podium met fuchsia's. Ik kijk al uit naar de foto's tzt. Mooie tuin heb je. Gefelciteerd met je verjaardag! Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat,
Groetjes,
Riet