vrijdag 21 augustus 2015

Fuchsia Vriendendag

Fuchsia-show

Op  zaterdag  8 Augustus  had de fuchsia vereniging een mooie show in de botanische tuin in Utrecht
Dit is ook het jaar dat ze 50 jaar bestaan en dat wilde ze op deze wijze vieren voor al hun leden.
Wij kregen ook een uitnodiging maar jammer genoeg kon ik daar niet heen. Mijn man is samen met onze  dochter Mirjam daar naar toe geweest. Ze hebben genoten van al dat moois en Mirjam heeft veel foto`s gemaakt die ik jullie graag laat zien. Ook de vlindertuin is is heel mooi, en  het park  is prachtig aan gelegd met heel veel soorten bloemen en planten,



Dit is weer een nieuwe fuchsia die op deze dag benoemd is, maar Mirjam wist niet meer de naam maar dat hoor of lees ik nog wel een keer in het fuchsianablad.























































Mijn man voelt zich helemaal thuis tussen de fuchsia`s


Wat zijn deze bloemen toch mooi he.

Nu gaan we de tuin verder in daar staan deze mooie beelden te kijk,


Ik vind dit zo`n lief tafereeltje. 



Ook een waterval is er te zien.






Van deze waterlelie liggen er heel veel in die vijvers.










Nu gaan we de vlindertuin in en zien heel veel soorten.































































































































































































Wat zijn het prachtige vlinders hè en dit is maar een klein gedeelte van alles wat daar te zien is.

Dit was het dan, mijn man en Mirjam vonden het een fijne dag en ook het weer was perfect,
hun dag kon niet meer stuk, ze kwamen moe maar voldaan weer thuis.
Ik hoop dat jullie genoten hebben van deze foto`s, de volgende keer laat ik mijn fuchsia`s uit eigen tuin zien, die staan er ook heel mooi bij. Ik wens jullie een heel fijn weekend met mooi weer toe
en lieve groetjes van mij, Riet.






























11 opmerkingen:

  1. Ooh Riet wat jammer dat je er zelf niet heen kon want zo te zien was het echt de moeite waard.
    Fijn dat je man en dochter zo hebben genoten prachtige foto's gezellig weekend alvast.
    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey mam,
    Het was inderdaad een heerlijke dag. U hebt er een heel mooi stukje van gemaakt. We hebben zo heel wat moois om op terug te kijken.
    Fijn weekend,
    Veel liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat je zelf niet mee kon, maar Mirjam heeft prachtige foto's voor je gemaakt. De Botanische tuin in Utrecht is een geweldige locatie voor een fuchsia tentoonstelling en dan die vlinders, gewoon schitterend.
    Wens je een mooi weekend,
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een pracht aan fuchsia's en wat een mooie locatie!
    Mirjam heeft prachtige foto's voor je gemaakt. Jammer dat je er niet bij kon zijn.
    De vlindertuin is ook fantastisch!
    Fijn weekend gewenst!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat jammer dat je niet mee kon! Ik vraag mij af hoeveel verschillende soorten fuchsia's er zijn, op de foto's zie ik er al een aantal.

    En wat zijn die vlinders mooi! Prachtig, wat een kleuren!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een waar paradijsje. Jammer dat je zelf niet mee kon, maar Mirjam heeft prachtige foto's gemaakt om er toch van mee te kunnen genieten. Fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel jammer Riet dat je niet mee kon maar wel fijn dat Mirjam met haar vader genoten hebben van al het moois wat er te zien was.
    Zo met al de fantastische foto's kan ook jij mee genieten.

    Was ook eens in diverse vlindertuinen waar prachtige exemplaren rond fladderen maar om ze goed op de foto te krijgen is nog niet zo eenvoudig.

    Lieve Riet ik wil je nog hartelijk bedanken voor de mooie kaart met lieve woorden van steun en beterschap.
    Het gaat stapje voor stapje vooruit maar ik heb nog een lange weg van revalidatie te gaan, mijn fysio therapeut is tevreden en omdat ik bij bepaalde bewegingen nog veel pijn ondervind heeft hij tape op knieschijf geplakt want waarschijnlijk spoort die niet goed met kunstknie, volgens hem komt het weer helemaal goed wanneer knie spieren sterker worden.
    Ach soms ben ik "wat" ongeduldig, herstel en revalidatie kan wel 6 maanden tot jaar duren, operatie is pas 11 weken geleden.

    Fijne zondag en lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Riet,toch weer een keer poberen je blog is zo mooi en il vind het leuk om te zien en te lezen!!Wat prachtig die fuchsia's,ook Piet staat mooi op de foto,leuk dat Miriam daar met Piet geweest is,maar jammer dat jij er niet bij was!!!!

    groetjes en liefs Corrien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die zacht roze getinte Fuchsia met wit rokje vind ik prachtig. Ik heb ze eens in Amsterdam in vensterbankbakken voor de ramen gezien, je weet niet wat je ziet! Zo vol en dan die 'druipende' bloemen ertussen, een plaatje. Ik heb dit jaar bij het tuincentra daar naar gezocht, maar helaas. Nu moet ik weer een jaartje wachten...
    Jammer dat jezelf niet van dit uitstapje kon genieten. Maar gelukkig heeft Mirjam prachtige foto's gemaakt, zodat je toch nog een beetje kon meegenieten. En wij ook....
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat,
Groetjes,
Riet