vrijdag 11 september 2015

Fuchsia`s in eigen tuin

Lieve bloggers.

Zoals ik beloofd had zou ik een blog maken van de fuchsia`s thuis. Zoals ik al eens eerder heb verteld heb ik er ruim 200 stuks waarvan ruim 100 met het soortnaam. 
Ik kan ze moeilijk allemaal hier plaatsen, maar hier staan er dan een aantal op de foto
Ik vind het heerlijk om met mijn hobby bezig te zijn, maar jammer dat ik mijn kas niet meer heb, nu kan ik niet meer stekjes maken want ik kan ze niet kwijt. Maar ik heb gelukkig wel ruimte om ze te over winteren, en volgend jaar weer op potten te zetten en daar ben ik wel blij om. En ja ik moet toch eens wat gaan minderen, want het is best veel werk en ik word ook een dagje ouder. Gelukkig kan ik er nog mee bezig zijn en geniet ik zo van die mooie bloemen. Ik laat ze hier aan jullie zien en hopelijk genieten jullie er ook van.



















Dit was het dan voor dit jaar, de fuchsia`s uit mijn tuin. 
Ik kan er nog een poosje van genieten en over een maand ga ik al met snoeien beginnen
Ik wens jullie een fijn weekend met mooi weer en groetjes van mij, Riet.

8 opmerkingen:

  1. Oohh Riet ze zijn prachtig, wat zal je daar een werk aan hebben. Maar als het je hobby is helemaal leuk toch. En jammer dat je de kas niet meer heb, anders had je er waarschijnlijk nog veel meer gehad. Geniet van je weekend, en het mooie weer.
    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nooit geweten dat er zoveel verschillende soorten fuchsia's bestaan. Een heerlijke hobby waar je veel voor terug krijgt, het zal een ware bloemenzee zijn in je tuin. Mooi hoor!

    Ik wens je een heel fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo,
    Ze zien er prachtig uit.
    Leuk, zo'n hobby waar je zoveel vanaf weet.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige soorten heb je Riet!
    En zo lang als je kunt moet je er gewoon mee doorgaan!
    Mijn vader doet ook veel met fuchsia's en stekt en houdt ze over in de winter en hij is al 90.
    Het zijn dankbare planten en ze geven je veel!

    Lieve groet, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kunt ook zeggen, gelukkig dat ik die kas niet meer heb anders zou ik nog veeel meer fuchsia's hebben, en ook meer werk. Het blijft leuk met planten bezig zijn en het houd je fit.
    Groeten, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn ze prachtig Riet, er gaat natuurlijk best veel werk in zitten, dus misschien fijn dat je niet meer zo druk in de kas bent nu.
    Nu komt het najaar eraan, opruimen en weer genieten wat de herfst brengt.

    Fijne zondag nog.
    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was weer een heuse bloemenzee, bij jullie in de tuin. Echt prachtig om ze allemaal zo bij elkaar in het echt te zien. Ik snap dat dit heel erg genieten blijft voor u.
    En wie weet een keer een klein kasje kopen dat tegen de muur geplaatst kan worden?
    Liefs en tot gauw weer,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een genot moet dat zijn om al dat werk zo mooi beloond te zien in jullie tuin! Prachtig.
    Ik heb dit jaar ook een fuchsia staan, maar weet niet hoe ik 'm moet laten overwinteren. Gewoon wegzetten in een vorstvrije ruimte met heel af en toe water geven? Ik heb ook eens gehoord dat je ze in een donkere vuilniszak moet stoppen en pas in het voorjaar er weer uithalen. Haha, maar dan ben ik bang dat hij meteen in de vuilnisbak kan, zou toch zonde zijn. Volgend tuinjaar wil ik weer op zoek gaan naar die hele lichte soort met dubbeldikke bloemen. Maar eerst eens met dit exemplaar van deze zomer oefenen...
    Fijn weekend!
    liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat,
Groetjes,
Riet