dinsdag 6 oktober 2015

Nu even niet



Lieve bloggers, ik ga even stoppen met bloggen, wij hebben veel narigheid en verdriet in de familie. De afgelopen maanden hebben wij te horen gekregen dat 2 broers en 1 zus van mij kanker hebben in een kwaadaardige vorm. En afgelopen week kregen wij te horen dat een broer van mijn man een kwaadaardige tumor heeft in zijn dikke darm. En mijn man is gevallen en is zijn duim uit de kom gegaan, hij is geopereerd en kan er nu niets mee doen. Jullie begrijpen dat mijn hoofd er niet bij is om nu te gaan bloggen. Maar ik heb ook een klein lichtpuntje te vertellen. Afgelopen zondag was het onze trouwdag en zijn onze kinderen geweest, we hebben toch een fijne dag gehad en zijn verwend met mooie bloemen die ik jullie hier laat zien. Ik zal proberen om jullie blognieuws te bekijken, dat geeft toch wat afleiding. Ik wens jullie nog een fijne week toe, en lieve groetjes van mij, Riet.







Al deze mooie bloemen geven toch kleur en vreugde aan het leven.

Hierbij een klein gedichtje wat ikgevonden heb


Een bloem heeft een steel nodig
om te kunnen blijven staan.
Juist zoals een mens
steun nodig heeft om
te kunnen blijven doorgaan.






12 opmerkingen:

  1. Lieve Riet , lees je post en weet dat geen enkele woord jou kan helpen .. ben net weer gaan bloggen omdat wij zelf hier in omstandigheden zijn gekomen die niet leuk waren , waardoor het bloggen op een laag pitje is gaan staan ... tis even niet anders in deze heftige periode moet je je energie en tijd besteden aan de belangrijkste dingen ... ik weet na het verlies van mijn eigen vader en toen schoonmoeder in de zelfde periode ook aan deze rot ziekte wat het met je doet ... kan zoveel worden zeggen ... maar wens je in deze periode samen met al de dierbare heeelll veel sterkte .. lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vergeet nog 1 ding wil je ondanks deze zware periode nog wel feliciteren met jullie trouwdag gelukkig hebben jullie ondanks alles er van kunnen genieten ... een mooi moment ...prachtige foto's van prachtige bloemen ... sterkte xx rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is wel heel veel verdriet en narigheid bij elkaar...wat een zorgen voor jullie en voor hen. Ik hoop dat de artsen in staat zijn de ziekte te bestrijden, maar vaak is er dan een lange weg te gaan en dat kost veel moed en energie.

    Gelukkig dat er dan toch zo'n fijne dag zoals jullie trouwdag tussendoor komt. Juist door al het verdriet om je heen geeft het je dankbaarheid om samen te mogen zijn, met elkaar, de kinderen en de kleinkinderen. Alsnog van harte gefeliciteerd!

    Ik wens jullie allemaal veel sterkte toe. Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Riet, wil je toch feliciteren met de trouwdag, en tevens heel veel sterkte wensen met de zieke. Wil je wel even een tipje geven pas goed op jezelf want een zieke Riet daar hebben ze niks aan. Een liefdevolle groet Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een verdrietige omstandigheden lieve Riet. Heel begrijpelijk dat je dan geen zin hebt in bloggen. Je familie heeft je steun nu hard nodig. Ik wens je daar ook heel veel sterkte bij. Toch ook nog gefeliciteerd met jullie trouwdag. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat naar allemaal Riet.. ik wens jullie heel veel sterkte en kracht..
    En van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag, heel fijn dat jullie met elkaar een fijne dag gehad hebben, dat geeft ook weer kracht.

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat erg toch Riet, in elk geval toch gefeliciteerd met jullie trouwdag, en verder...........kan ik jullie alleen maar heel veel sterkte wensen!
    Lieve groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, lieve Riet soms krijgt de mens wel heel veel narigheid tegelijk te verwerken.
    En wanneer het je dierbaren treft komt het dubbel zo hard aan.
    Maar het valt mij altijd weer op in jou blogposten en ook bij Mirjam wat voor een hechte familieband jullie hebben en dat zal niet enkel met prettige aangelegenheden zo zijn maar ook in zorgelijke en verdietige momenten zullen jullie er voor elkaar zijn om elkaar te steunen denk ik zo.
    Toch wil ik jullie nog van harte feliciteren met jullie trouwdag en een spoedig herstel voor je man.

    Vorige week vierden wij de gouden bruiloft van mijn ongeneeslijk zieke zusje en zwager in de fase van hun leven dat ze te horen gekregen hebben dat verdere behandelingen niet meer mogelijk is, en toch was het een mooi intiem en gezellig samen zijn met lekkere brunch.
    Heb grote bewondering en respect voor het gouden paar dat zij ondanks alle narigheid zorgen en verdriet doorgaan met hun leventje in goede en in slechte tijden zoals ze het elkaar eens beloofde

    Sterkte in deze moeilijke tijd wens ik jou lieve Riet en zeker ook voor je familie.

    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach lieve Riet, dat is wel heel veel moeilijke omstandigheden tegelijk.
    Kan me goed voorstellen dat je hoofd ergens anders is.
    Ik wil jullie heel veel sterkte en moed wensen!
    En natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag! Wat een prachtige bloemen heb je gekregen.
    Ik wens jullie met elkaar als familie alle goeds in deze moeilijke tijd!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och, wat een akelige opsomming. Ja, dan heb je wel even wat anders aan je hoofd. Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mam,
    Ik dacht dat ik allang een reactie had achtergelaten hier, maar daarin had ik me vergist. Ik snap helemaal dat bloggen even flink naar de achtergrond is verschoven. Bij mij gaat het ook niet echt vlot op het moment. Teveel van dit soort narigheden aan het hoofd, bovenop de ziekte van zwager John natuurlijk. En dan ook druk bij Sanne en bij Laura momenteel...
    Ik probeer het wel te blijven doen, want het is voor mij ook een grote vorm van ontspanning.
    Sterkte mam, we spreken elkaar snel weer...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O sol é para as flores o que os sorrisos são para a humanidade.(Joseph Addison)
    QUERIDA AMIGA, TUDO HÁ DE PASSAR, SÓ NÃO PASSA O AMOR DE DEUS POR CADA UM DE NÓS!!!
    LEVO FLORES EM MEU CORAÇÃO!!!

    Um doce abraço, Marie.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat,
Groetjes,
Riet